Yksityiskohtaiset sopimus-, tilaus-, toimitus- ja takuuehdot  Voimassa  1.1.2013 alkaen.

Porpal Oy (Y-tunnus 0999413-6) toimii tuotteiden myyjänä. 

Porpal Oy myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille sekä yrityksille ja organisaatioille. 

 

TOIMITUSTAVAT

Nouto postista tai matkahuollosta. Toimitus Postiin on mahdollista, jos toimitus painaa alle 35 kg. Kun toimitustavaksi on valittu nouto Postista, asiakas saa tilauksen saapumisesta ilmoituksen kirjeitse.

Posti säilyttää tuotteita veloituksetta 2 kalenteriviikkoa niiden saapumisesta, minkä jälkeen paketti palautuu lähettäjälle. Matkahuollon kautta toimitettavien lähetysten enimmäispaino on 55kg, suurempien lähetyksien kuljetustavasta sovitaan asiakkaan kanssa.

 

TOIMITUSKUSTANNUKSET
Tuotteet toimitetaan rahtivapaasti. Rahtivapaa toimitus koskee ainoastaan Manner-Suomeen toimitettavia tilauksia. Mikäli tuotteita tilataan Ahvenanmaalle, saaristoalueille tai ulkomaille, tulee asiakkaan ottaa ensin yhteyttä Porpaliin, josta varmistamme onko toimitus mahdollinen ja aiheuttaako se lisäkustannuksia.

TOIMITUSAIKA
Varastossa olevien tuotteiden toimitusaika on pääsääntöisesti 3-10 päivää. Lähetämme tavarat heti seuraavana arkipäivänä kun maksu tilisiirtona on tullut tilillemme Kosken Osuuspankkiin tai asiakas on lähettänyt Porpal Oy:n sähköpostiin maksetun laskun arkistointitunnuksen. Mikäli tuotteen käsittely- ja toimitusaika jostain syystä viivästyy, ilmoitamme siitä mahdollisimman pian.

TILAAMINEN
Tilauksen yhteydessä asiakkaan tulee aina ilmoittaa nimi, osoite, sähköpostiosoite ja/tai puhelinnumero, tilattavien tuotteiden tuotenumero- tai tuotenimi , tilausmäärä ja toimitustapa.  Asiakas sitoutuu jokaisen  tilauksen yhteydessä kulloinkin voimassa oleviin sopimus-, tilaus- ja toimitusehtoihin, jotka koskevat toimituksia.  Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun asiakas on jättänyt tilauksen. Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu sähköpostilla tai puhelimitse. Porpal Oy asiakasrekisteri on luottamuksellinen ja Porpal Oy sitoutuu olemaan luovuttamatta tietoja eteenpäin muille osapuolille.

Varaamme oikeuden rajoittaa tuotteiden myyntiä isommissa erissä - esim. huonosta saatavuudesta johtuen.  Porpal Oy:n vastuu tuotteen huonosta saatavuudesta, viranomais- tai maahantuontirajoituksista rajoittuu aina kaupan purkamiseen ja etukäteen maksettujen rahojen palauttamiseen. Kaikki Porpal Oy:n myytävät tuotteet myydään sellaisina kuin ne ovat. Mikäli asiakas ei hyväksy tuotetoimituksen sisältöä, tulee tuote palauttaa 14 päivän kuluessa. Ennen palautusta tulee asiakkaan olla yhteydessä Porpaliin  tarkkojen palautusohjeiden saamiseksi. Selvissä tuote- tai hintavirhetapauksissa Porpal Oy voi vedota erehdykseen, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo.

HINNAT
Hinnat sisältävät arvonlisäveron sekä rahtikulut. Selvissä hintavirhetapauksissa Porpal Oy voi vedota erehdykseen, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää  virheen olemassaolo.

TOIMITUS
Porpal Oy toimittaa tuotteitaan asiakkailleen 
rahtivapaasti Postin tai Matkahuollon välityksellä. Tuotepalautuksissa asiakkaan tulee säilyttää palautusasiakirjat ja postin kuittikopio/seurantanumero. Tavaran kuljetuksen aikana asiakkaalta takaisin Porpal Oy:lle on asiakas tai posti vastuussa mikäli tavara vahingoittuu tai katoaa kuljetuksen aikana.

MAKSUEHDOT
Tuotteet maksetaan joko ennakkomaksuna tai posti- tai bussiennakolla. Ennakkolaskulla maksettaessa se lähetetään asiakkaan sähköpostiosoitteeseen, ellei toisin ole asiakkaan kanssa sovittu. Asiakas voi maksaa ennakkolaskun normaalisti oman (verkko)pankkinsa kautta. Tilaus astuu voimaan, kun ennakkomaksu tilisiirtona on tullut tilillemme Kosken Osuuspankkiin tai asiakas on lähettänyt Porpal Oy:n sähköpostiin maksetun laskun arkistointitunnuksen. Hintamme sisältävät ALV:n 24%.

PALAUTUSOIKEUS
Tuotteillamme on 14 vrk:n palautusoikeus. Edellytämme palautettavan tuotteen olevan virheetön ja jälleenmyyntikelpoinen. Asiakkaan tulee palauttaa se alkuperäisessä myyntipakkauksessa hyvin pakattuna ilman ylimääräisiä merkintöjä.  Erikoistilauksesta valmistettuja tai asiakasta varten räätälöityjä tuotteita emme ota palautuksena vastaan. Jos asiakkaan saama tuote on rikki tai viallinen tai tuote on väärä, vastaa tavarantoimittaja korvaus- tai palautuskustannuksista. Mikäli tuotteessa tai toimituksessa ilmenee virheitä, on siitä otettava välittömästi yhteyttä Porpaliin, jotta voimme sopia tuotteen korjaamisesta, korvaamisesta tai palauttamisesta.

TAKUU
Tuotteillamme on valmistajan tai maahantuojan normaali takuu. Takuun antaja vastaa tuotteen virheettömyydestä, toiminnasta ja muista sille asetetuista laadullisista kriteereistä. Takuuaika lasketaan alkuperäisestä ostopäivästä ja takuu on voimassa, jos tuote normaali käytössä tai asennettaessa menee rikki  ja voimme todeta siinä materiaali- tai valmistusvirheen. Korjaamme vioittuneen tuotteen tai vaihdamme uuteen vastaavaan tuotteeseen. Tarkemmat takuuehdot tulee tarkistaa joko tuotteen mukana toimitetusta takuuehdoista tai suoraan tuotteen valmistajalta. Takuun aikana tehdyt korjaukset, vaihdot tai muut toimenpiteet eivät pidennä tai lyhennä takuuta. Asiakkaan tulee noudattaa tarkasti teknisten laitteiden käyttö- ja asennusohjeita, sillä takuu korvaa vain materiaalivirheet sekä ohjeiden mukaisessa käytössä syntyneet viat. Takuu ei kata tuotteen ohjeiden vastaisesta käytöstä syntyneitä vikoja. Takuu ei korvaa mahdollisesta viallisesta tuotteesta johtuvia välillisiä vahinkoja, normaalissa käytössä kuluvia kuluvia osia, ulkopuolisen korjaamon kustannuksia eikä elinkeinotoiminnalle mahdollisesti aiheutuneita tappioita. Huolto- ja palautusjärjestelyt tulee aina sopia Porpal Oy:n kanssa ennen tuotteen palauttamista, jotta voimme omalta osaltamme varmistaa asian moitteettoman hoidon.

Kuljetusvauriot
Jos huomaat, että lähetyksesi on vaurioitunut matkalla, tee siitä vahinkoilmoitus heti paikan päällä (Matkahuollon ja Postin henkilökunta opastaa sinua).

     
    Etusivulle